ozeltarifler
<

.

Keşkek Ege Bölgesinin düğünlerde, kutlamalarda, özel günlerde yapılan yemeğidir. Yani eskiden öyleymiş, köy meydanlarında büyük kazanlar içinde pişirilir halka ikram edilirmiş. Küçükken adından nefret ettiğim için ağzıma sürmezdim ama şimdi kendi ellerimle yapıp ikram ediyorum.

Yapılış yöntemini biraz değiştirdim. Keşkek orjinalinde kırmızı etle pişirliyor, fakat ben tavuk göğsü ile pişiriyorum. Köylerde yapılırken buğday ayrı bir kazanda, et ayrı bir kazanda pişrilir sonra birbirine karıştırılıp dövülürmüş, ben ikisinide aynı tencerede pişiriyorum. Bu yemeği düdüklüde pişirmenizi öneriyorum. Normal tencerede de pişiriyorum ama biraz uzun sürüyor.


Malzemeler:

2 subardağı aşurelik buğday
2 adet tavuk göğsü
1 litre su
biraz tereyağı(veya zeytinyağı)
kırmızıbiber,tuz

Yapılışı:

Buğdayı, iyice yıkanmış tavuk göğüslerini ve suyu aynı tencereye koyup iyice pişirin. Buğday taneleri dağılana, tavuk eti de parça parça olana kadar kaynatın. Piştiğini anladığınızda bir süre tencerenin kapağını açarak pişirmeye devam edin, suyunu 1 su bardağı kalacak kadar çektirin. Tuz ekleyin. Ocağı kapatıp bir tahta kaşık yardımı ile karıştırarak buğdayın ezilmesini ve tavuk etlerinin tel tel ayrışarak buğdaya karışmasını sağlayın. Bu işlem biraz uzun sürebilir ,biraz da yorucu. Ama bu işlemi elle yapmak daha iyi çünkü rondo ile yapmaya kalktığımda çok kıvamlı olduğu için neredeyse motorunu yakıyordum:) Buğday ve tavuk iyice ezilip birbirine karıştıktan sonra sıcak sıcak servis tabaklarına alın ve üstünü yağda yakılmış kırmızı biber ile süsleyin. Bşk
Afiyet olsun...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home